Register Form

Please fill up the form below:

Opracowała Maria Wiktoria Kowalska, Nielsen

RYNEK SPRZEDAŻY DETALICZNEJ PRODUKTÓW KOSMETYCZNYCH W POLSCE

Na podstawie wybranych kategorii kosmetycznych

Rynek kosmetyczny, według definicji Nielsena obejmuje następujące kategorie: szampony i odżywki do włosów, produkty do stylizacji i koloryzacji włosów, mydła, żele pod prysznic i płyny do kąpieli,  kosmetyki do higieny intymnej, do pielęgnacji twarzy i ciała oraz dezodoranty. Według badania Panelu Handlu Detalicznego prowadzonego przez Nielsen, łączna sprzedaż wartościowa tychże kategorii w okresie skumulowanym od listopada 2013 do października 2014 wyniosła prawie 6 mld złotych i pozostaje na stabilnym poziomie względem analogicznego okresu z roku ubiegłego. Widać jednak wzrost sprzedaży wolumenowej kosmetyków w tym okresie o ponad 4%.

zmiany sprzedaży w Polsce

Największe znaczenie w łącznej sprzedaży wartościowej produktów kosmetycznych rozpatrywanym okresie miały kosmetyki do pielęgnacji włosów oraz kosmetyki do pielęgnacji twarzy i ciała. W sumie wygenerowały one 62% wartości całej sprzedaży w koszyku kosmetycznym.

udziały wartościowe w Polsce

Spośród analizowanych kategorii w okresie od listopada 2013 do października 2014, najszybciej rozwijającą się wartościowo kategorią były odżywki do włosów (+5,8%). Natomiast kategorią, która odnotowała największy spadek sprzedaży wartościowej były płyny do kąpieli (-13,7%).

KOSMETYKI DO TWARZY

W omawianym okresie, Polacy wydali na kosmetyki do twarzy ponad 1 mld. złotych. Najlepiej sprzedającymi się produktami były kremy, który stanowiły prawie 56% całej wartości sprzedaży. Najbardziej dynamiczny wzrost odnotowały z kolei produkty typu serum (+37,8%) i do demakijażu (+23,6%). Widoczny jest wzrost sprzedaży kosmetyków do twarzy dedykowanych mężczyznom (+3,8%).

Rynek kosmetyków w Polsce

Również w kosmetykach do pielęgnacji ciała największy udział wartościowy w sprzedaży odnotowały kosmetyki w formie kremu (47,8%), przy czym widoczny jest spadek ich sprzedaży wartościowej (-4,6%). W tym samym czasie dynamicznie rozwija się sprzedaż wartościowa olejków do pielęgnacji ciała (+23,1%).