Polskie stoisko narodowe na targach BeautyWorld Middle East w Dubaju

21/05/2018

 

Podczas trwających 3 dni targów Beautyworld Middle East w Dubaju Polskę reprezentowało blisko 70 firm. To pierwsze tak duże wystąpienie polskiej branży kosmetycznej w tej imprezie. W dniach 8-10 maja 2018 roku Polska Agencja Inwestycji i Handlu promowała polską branżę kosmetyczną na specjalnie przygotowanym stoisku narodowym.
Targi BeautyWorld Middle East to największe międzynarodowe wydarzenie targowe na Bliskim Wschodzie dedykowane produktom kosmetycznym, w tym kosmetykom do pielęgnacji i stylizacji włosów, zapachom czy też kategorii well-being. W tym roku gościły one rekordową liczbę około 50 000 zwiedzających, 1 700 wystawców z 62 krajów oraz 25 pawilonów narodowych. Na 3 dni Dubaj stał się bardzo ważną platformą współpracy dla światowych graczy, ale również młodych, dopiero stawiających kroki w branży kosmetycznej firm.

– Jest to niezwykle ważne wydarzenie w kalendarzu polskich producentów kosmetyków, ponieważ Bliski Wschód, kraje Afryki Północnej oraz Subsaharyjskiej to jeden z najbardziej perspektywicznych regionów świata. Rynek kosmetyczny rośnie tu w szybkim tempie i do końca przyszłego roku ma osiągnąć najwyższą złożoną stopę wzrostu rocznego spośród wszystkich regionów świata. Wskaźnik ma oscylować wokół 5%. Do wzrostu, najbardziej przyczynią się zasobne kraje Zatoki Arabskiej- Arabia Saudyjska i Zjednoczone Emiraty Arabskie – mówi Adriana Jakubowska, ekspert polskiej branży kosmetycznej.

Odwiedzający polskie stoisko promocyjne goście najczęściej pytali o kosmetyki do makijażu oraz do pielęgnacji twarzy i ciała. – Muzułmańskie kobiety zazwyczaj używają wielu kosmetyków kolorowych, pomimo trudnych warunków atmosferycznych. Z zasady zakrywają swoje sylwetki i włosy, a twarz, dłonie i stopy są jedynymi częściami ciała, które mogą wyeksponować. Szczególna dbałość o makijaż jest głęboko osadzona w kulturze świata arabskiego. Dlatego też wydatki na makijaż zazwyczaj stanowią sporą część budżetu przeznaczonego na kosmetyki dla kobiety muzułmańskiej – dodaje Adriana Jakubowska.

Wraz z rozwojem rynku kosmetyków dla kobiet, coraz większe zapotrzebowanie objawia się na segment produktów męskich. Szacuje się, że rynek męskich kosmetyków pielęgnacyjnych w najbliższych latach będzie wzrastać o 4,6% rocznie. Rośnie popyt na dezodoranty i kremy do golenia w linii męskiej, pielęgnację włosów i usuwanie zbędnego owłosienia, a także kremy nawilżające i przeciwzmarszczkowe.

W ramach stoiska narodowego zorganizowanego przez PAIiH, wydzielone zostało miejsce do spotkań B2B dla przedstawicieli polskich firm oraz potencjalnych kontrahentów. Przez cały czas trwania targów do dyspozycji zwiedzających był ekspert, który informował na temat potencjału polskiej branży kosmetycznej oraz polskiej gospodarki. Wystawcy z Polski mogli skorzystać z darmowej promocji, m.in. dystrybucji materiałów informacyjnych czy wyświetlania filmów promocyjnych. Dodatkowo obsługa stoiska narodowego udzielała zwiedzającym informacji o stoiskach polskich firm, będących wystawcami na danych targach oraz wręczała folder informacyjny na temat polskiej branży kosmetycznej.

Podczas drugiego dnia targów, 9 maja o godz. 12.00 na polskim stoisku promocyjnym odbyła się konferencja prasowa, którą poprowadził ekspert branżowy – Adriana Jakubowska, redaktor prowadząca magazynu “Cosmetic Reporter”. Na spotkanie przybyli dziennikarze międzynarodowi, goście zagraniczni oraz przedstawiciele polskich przedsiębiorstw. Po spotkaniu goście mogli zadawać pytania na temat polskiej branży kosmetycznej oraz odwiedzić stoiska polskich firm.

W ramach realizacji programu w latach 2018-2019 roku zorganizowane zostaną stoiska informacyjno-promocyjne podczas 6 wydarzeń targowo-konferencyjnych w Bolonii, Dubaju oraz Hong Kongu.

Więcej na temat programu:
https://cosmetics.trade.gov.pl/pl