Targi Cosmoprof 2014 – relacja potargowa

Odbywające się już po raz 47. Międzynarodowe Targi Kosmetyczne Cosmoprof (z wydzielonym sektorem Private Label, surowców i opakowań kosmetycznych oraz maszyn i linii technologicznych pod nazwą Cosmopack) to najważniejsze tego typu wydarzenie w branży, przyciągające co roku wystawców z całego świata. Łącznie w targach wzięło udział ponad 207 000 zwiedzających (o 7% więcej niż w ubiegłym roku) oraz 2450 wystawców z 69 krajów.

W tym roku, dzięki m.in. programowi dotacyjnemu 6.5.2., wystąpienie polskich firm było okazałe i wyróżniało się na tle innych sekcji narodowych. Łącznie na targach Cosmoprof 2014 wystąpiło 90 polskich firm, z których część wystawiała się indywidualnie, a część w pawilonach narodowych zorganizowanych przez trzech operatorów targowych: Polcharm, SPC House of Media i Polexpo. Na wspólnej powierzchni 544 m2 SPC House of Media i Polexpo wystawiły się 23 firmy, natomiast wśród tzw. „wolnych strzelców” znalazło się 20 firm.

Polcharm już po raz 8. pod wspólnym logo Creatively made in Poland w siedmiu pawilonach tematycznych (14, 18, 20, 21N, 22, 29, 36) na powierzchni 976 m2 zorganizowała wystąpienie 47 polskich producentów:

ADOS, ANNA, ARKANA, AVA, BELL PPHU, BELL Sp. z o.o., BIELENDA, BIM (QUIZ), CAMINO, CHANTAL, CHANTARELLE, CM MICHEL, COLORIS, COMBINATH, DANPOL, DELAWELL, DOLOWY PT, ELFA PHARM, EVELINE COSMETICS, FAMOUS BRANDS DISTRIBUTION, FARMONA LABORATORY, FENIKS COSMETICS, FIRMA MATT, GLOBAL COSMED GROUP, GORGOL FIRMA, GRUPA 3, I.M.P.A, IZA HAIRPIN’S FACTORY, KAJ, KATARZYNKI, LA RIVE, LAZELL PARFUMS, LEMAX BRUSHES, MIA CALNEA, MINCER PHARMA, MOLLON COSMETICS, NATURATIV – AROMEDA, NEPENTES PHARMA, OVER GROUP, PHARMA C FOOD, PHENOMÉ, POLIPACK, POLITECH, PROSALON, ROY X PRO – SUGAR EPIL SYSTEM, TORF CORPORATION, V. LABORATORIES, VACU ACTIV, WIPHARM

Nasi wystawcy korzystają z czterech różnych programów dotacyjnych (w większości z programu 6.5.2.). Niektóre z nich nie otrzymują żadnego wsparcia finansowego. W tym roku sekcję polską pod patronatem „Cosmetic Reportera” zbudowaliśmy w sąsiedztwie pawilonu niemieckiego w pawilonie sekcji narodowej nr 29 (550 m2) oraz w pawilonie kosmetyki naturalnej nr 21N (160 m2).

Tradycyjnie w celu podniesienia efektywności oraz prestiżu polskiej sekcji narodowej, jak również w celu lepszego zakotwiczenia związanych z nią pozytywnych konotacji w percepcji zwiedzających, zastosowano szereg działań marketingowych, polegających na dystrybucji materiałów zawierających logo „Creatively made in Poland”.

Łącznie na targach w kilku pawilonach rozdystrybuowano:

– wśród gości biznesowych – ponad 4900 egzemplarzy Cosmetic Reportera, którego integralną częścią był informator sekcji polskiej pod logo Creatively made in Poland oraz raport na temat polskiego rynku kosmetycznego;

– wśród zwiedzających – 5000 toreb z logo Creatively made in Poland, zawierające cukierki „krówki” i ulotki zainteresowanych wystawców. Jak zawsze, torby te były wykorzystywane przez zwiedzających targi do przenoszenia zbieranych materiałów reklamowych, pełniąc przy tym funkcję ruchomej reklamy promującej wystąpienie polskich firm;

– wśród polskich wystawców – 300 kg „krówek” z logo Creatively made in Poland, które następnie były rozdawane wśród gości biznesowych, kreując pozytywny wizerunek polskiej branży kosmetycznej. Ponadto wszyscy wystawcy otrzymali zeszyt rozmów z odwróconym o 180 stopni logo „Creatively made in Poland”, które umieszczone zostało w taki sposób, aby podczas spotkań biznesowych na stoisku było przez cały czas widoczne i czytelne dla zagranicznego rozmówcy, a każde stoisko otrzymało zestaw długopisów i zszywaczy biurowych (do przypięcia wizytówek) z logo „Creatively made in Poland”, niezbędne do prowadzenia notatek z rozmów.

W ramach sekcji polskiej zorganizowanej w pawilonie massmarketowym Polcharm tradycyjnie już zorganizował punkt kawowy, na którym wydano ponad 4200 kaw dla polskich wystawców i ich gości.

Jako jedyny polski operator Polcharm umieścił w oficjalnym katalogu targów Cosmoprof 2014 dwustronicową reklamę swoich wystawców:

DP POLOGNA view

Zdjęcia z tego wydarzenia znajdują się w zakładce Galeria.

ZAPRASZAMY PAŃSTWA DO UDZIAŁU W PRZYSZŁOROCZNEJ EDYCJI!

Zgłoszenia przyjmuje Anna Godek:

info@polcharm.com.pl, tel.: 502 22 90 90