Cosmoprof Asia 2013 – relacja potargowa

zOpt_VisitorsUp10PercentW dniach 13-15 listopada 2013 odbyły się targi Cosmoprof Asia. Na całkowitej powierzchni 74 000 m2 zaprezentowało się ponad 2 000 wystawców z 22 krajów, w tym z Polski. Targi odwiedziło 55 000 zwiedzających.

Jak co roku targi Cosmoprof Asia to idealna platforma do nawiązania kontaktów B2B pomiędzy kupcami ze Wschodu i Zachodu oraz okazja do zapoznania się z nowościami kosmetycznymi z całego świata. W tym roku zorganizowano 22 pawilony narodowe (Australia, Belgia, Brazylia, Chiny, Francja, Hiszpania, Hong Kong, Izrael, Japonia, Kanada, Korea, Niemcy, Pakistan, Polska, Singapur, Szwajcaria, Taiwan, Tajlandia, Turcja, USA, Wielka Brytania, Włochy). Polską branżę kosmetyczną w sekcji polskiej, zorganizowanej już po raz 5. przez Polcharm pod wspólnym logo Creatively made in Poland, reprezentowały firmy:

PPH ANNA, Ava Cosmetic Laboratory, Bell, Chantal, Elfa Pharm Polska, Eveline Cosmetics, I.M.P.A., Mincer Pharma, Mollon

Patronat medialny nad wystąpieniem objął „Cosmetic Reporter”. Poniżej prezentujemy główne wydarzenia, które miały miejsce podczas tegorocznej edycji targów Cosmoprof Asia.

POKAZY FRYZJERSKIE

„Intercoiffure: Vision of the Elite” – spektakularny trzygodzinny pokaz sztuki fryzjerskiej zorganizowany przez “Intercoiffure” (ICD) – stowarzyszenie zrzeszające najlepszych stylistów z ponad 60 krajów.

“Beauty Odyssey” – niezwykły pokaz Shiseido Professional zainspirowany cybernetyką oraz stolicą Japonii, Tokio. Ikony stylizacji włosów Shiseido Professional oraz mistrz make-upu Tadashi Harada wraz ze swoim zespołem dali niezwykły pokaz nowych pomysłów i wysublimowanych kreacji z całą swoją niezwykłą różnorodnością kształtów, kolorów i obrazów.

MIĘDZYNARODOWE DNI PAZNOKCI

Nowy punkt targów Cosmoprof Asia – specjalna strefa dedykowana w całości paznokciom i akcesoriom ulokowana w Grand Hall. To rozwiązanie wychodzi naprzeciw wzrastającemu zainteresowaniu tym sektorem, który w ubiegłym roku odnotował wzrost na poziomie 25%. W pawilonie zaprezentowały się wszystkie marki związane pielęgnacją paznokci, jak również ze sztuką ich zdobienia – od technik dekoracyjnych do trendów w produktach. Podczas trwających zorganizowanych w Grand Hall i trwających trzy dni Międzynarodowych Dni Paznokci zwiedzający mogli obejrzeć Zawody Związku Profesjonalnych Manicurzystów Hong Kongu oraz przyjrzeć się sesjom „Look and Learn”.

“we LOVE your NAILS”

Redaktor naczelna magazynu “Love Nails” – głównej publikacji sektora paznokciowego, przedstawiła najnowsze trendy w dziedzinie pielęgnacji i zdobienia paznokci.

“Let’s Connect With International Nail Bloggers – Los Angeles – Paris – Shanghai – Hong Kong”

Bloggerzy-specjaliści z branży kosmetycznej i paznokciowej, którzy pojawili się na imprezie zarówno osobiście jak i wirtualnie, recenzowali najnowsze trendy i rozwiązania w dziedzinie pielęgnacji zaprezentowane podczas targów, a także zaprezentowali swoje umiejętności w sztuce zdobienia paznokci.

“LIKE MY NAILS”: zawody dla najbardziej kreatywnych artystów w sztuce zdobienia paznokci. Uczestnicy konkursu mogli zamieścić efekty swojej pracy na Facebooku na profilu Cosmoprof Asia.

KONFERENCJE

Chiny – “Międzynarodowa Konferencja Kosmetyczna 2013: wielkość i możliwości sprzedaży kanału kosmetycznego w Chinach” (China – “International Cosmetic Conference 2013: Seize the Opportunities of Cosmetic Channel Sales in China”) – omówienie charakterystycznych cech kanałów dystrybucji na rynku kosmetycznym a także przewidywanych zmian w tej dziedzinie. Prelegenci omówili też wyniki badań nad potrzebami konsumentów i dali wskazówki niezbędne firmom do zrozumienia mechanizmów rządzących chińskim rynkiem.

Sprzęt kosmetologiczny – „Badania rynku – samoobsługa, zaawansowana technologia piękna – Wschód spotyka się z Zachodem na rynku urządzeń do pielęgnacji urody (Beauty Devices – “Market Research – Self-Service, High-Tech Beauty – East meets West n the Beauty Devices Market”) – tematem przewodnim seminarium były regionalne różnice pomiędzy rynkiem coraz popularniejszych urządzeń do domowej pielęgnacji urody a analizami na temat roli multinarodowych firm.

Japonia – „Rynek japoński: potrzeby konsumentów i kanały sprzedaży” (Japan – “Japan market: Consumer Needs and Sales Channel – rola mediów społecznościowych w rozwoju rynku kosmetycznego.

Trendy – “Znalezienie równowagi: przegląd trendów w sezonie jesień/zima 2014/15” (Trends – “Finding Equilibrium: Autumn/Winter 2014/15 Trend Forecast”): interaktywne seminarium zorganizowane we współpracy z Beautystreams i poświęcone trendom w nadchodzącym sezonie a także ich wpływowi na powiązane rynki: zapachy, pielęgnację skóry, design, opakowania. Dzięki multisensorycznej stymulacji uczestnicy mogli zapoznać się z najnowszymi trendami za pomocą pięciu zmysłów.

Regulacje w kosmetyce – „Przegląd najnowszych regulacji dotyczących importu – Chiny i Europa” (Cosmetic Regulations – “Overview of the Latest Cosmetic Import Regulations – China & Europe”) – najnowsze przepisy dotyczące importu kosmetyków do Chin.

Blog

Oprócz fanpage’u na Facebooku oraz konta na Twitterze, tegorocznym targom Cosmoprof Asia towarzyszył będzie internetowy dziennik Beauty to Business Blog. Jego oficjalny adres znajduje się na stronie www.cosmoprof-asia.com. Jest to unikalna strefa, gdzie użytkownicy mogą zapoznać się z najnowszymi informacjami na temat przemysłu kosmetycznego, recenzjami i otwartymi dyskusjami. Tutaj też znajdą się informacje na temat poszczególnych punktów programu tegorocznej edycji Cosmoprof Asia.

Zapraszamy do udziału w przyszłorocznej edycji!