interCHARM w Rosji

23/04/2015

 

Ubiegłoroczna edycja interCHARM odbyła się w dniach 22-25 października 2014 roku. Podczas trwających 4 dni targów swoją ofertę przedstawiło w sumie 920 firm z 48 krajów, m.in. Polski, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Rosji, Litwy, Łotwy, Estonii, Białorusi, Ukrainy, Włoch, Grecji, Belgii, Węgier, Bułgarii, USA, Kanady, Indii, Indonezji, Izraela, Japonii, Maroka, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Omanu, Pakistanu, Bahrajnu, Chin, Singapuru, Korei Południowej, Tajwanu, Tajlandii, Turcji.

Była to już 21. edycja targów, która tym razem przyciągnęła uwagę 61 300 zwiedzających, głównie producentów, dystrybutorów, właścicieli salonów urody oraz ekspertów z branży kosmetycznej. Zaprezentowano około 3500 marek z sektora perfumerii i kosmetyków, a także najważniejsze trendy i innowacje, które pojawiły się ostatnio na rynku rosyjskim. Jak co roku impreza obfitowała w szereg wydarzeń biznesowych i edukacyjnych, jak również prezentacji adresowanych do wszystkich specjalistów z branży kosmetycznej i szkoleń dla profesjonalistów na poszczególnych stoiskach. Zorganizowano w sumie 13 sekcji narodowych, wśród nich po raz szesnasty sekcję polską pod wspólnym logo Creatively made in Poland oraz patronatem medialnym Cosmetic Reportera.

Na łącznej powierzchni 511 m2 swoją ofertę zaprezentowało 30 polskich firm: AA Cosmetics/Oceanic, Ava, Beliso, Bielenda, Blux Cosmetics, Chantal, CM Michel, Creative Craft, Dax Cosmetics, Dołowy PT, Eveline, Farmona, Firma Gorgol, Heinz Glas Działdowo,Heinz Plastics Polska, Huta Czechy, Interton, Joanna, Mincer Pharma, New Anna, Noble Health, Paese/Euphora, Pharma C Food, Phenicoptere, Organique, Polcharm, Prosalon, Swit, Torf/ Tołpa, Verona. Na uwagę zasługuje fakt, że WPHiI Ambasady RP w Moskwie po raz kole­jny zorganizował profesjonalny match-making, w którym z zadowole­niem wzięli udział polscy wystawcy targów InterCHARM. Inicjatywa oraz wykonanie godne pochwały i powielenia na innych rynkach.

2

Targi InterCHARM, które działają nieprzerwanie już od dwóch dekad, z sukcesem jednoczą przedstawicieli przemysłu kosmetycznego. Każdej jesieni przez 4 dni impreza ta staje się platformą spotkań dla wszystkich przedstawicieli przemysłu kosmetycznego, miejscem prezentacji najnowszych technologii, produktów oraz usług.

Targi InterCHARM stwarzają też przyjazne warunki do nawiązania produktywnej współpracy i ekspansji na nowe rynki. Dlatego też jest to tak ważna wydarzenie dla przedsiębiorców reprezentujących polską branżę kosmetyczną.

W tym miejscu warto wspomnieć, że podczas ubiegłorocznej edycji targów jednym z laureatów prestiżowego Złotego Medalu został polski producent firma Eveline Cosmetics. Jesteśmy przekonani, że ten Złoty Medal umieszczony na opakow­aniach nagrodzonej serii przyczyni się do promocji wszystkich polskich kosmetyków w Rosji oraz na terenie byłych krajów WNP.

Wszystkie firmy, które planują dalszą promocję na rynku rosyjskim bądź też rozważają swój pierwszy udział w targach InterCHARM, powinny zapoznać się z danymi dotyczącymi tego rynku.

W 2014 roku rosyjski sektor kosmetyczny i perfumeryjny osiągnął wartość 16,5 USD (485 mld RUR). Jeszcze przed spadkami na giełdzie i spadkiem wartości rubla rynek ten był uznawany za czwartą gospodarkę w Europie ze wzrostem na poziomie 10-12% rocznie, czyli dwa razy bardziej dynamicznym niż gospodarka globalna. Rosja plasowała się na 6. pozycji pod kątem atrakcyjności dla inwestycji z rynkiem w postaci ponad 143,5 mln potencjalnych konsumentów. Obecnie sytuacja uległa diametralnej zmianie. Sankcje związane z konfliktem na Ukrainie, niesprzyjające gospodarce rosyjskiej światowe ceny surowców energetycznych oraz inflacja powodują, że w działaniach na tym rynku zalecana jest biznesową ostrożność. Z drugiej strony, to właśnie w takiej sytuacji następuje wśród konsumentów rosyjskich wzrost popytu na produkty tańsze, ale utrzymujące dobre standardy jakościowe i może to być niewątpliwie czas nowego otwarcia dla polskich dostawców.

3

Podczas 4 dni targów InterCHARM zaprezentowało się ponad 920 firm z 33 krajów, m.in. z: Rosji, Białorusi, Ukrainy, Belgii, Bułgarii, Kanady, Chin, Estonii, Francji, Niemiec, Grecji, Węgier, Indii, Indonezji, Bahrajnu, Izraela, Włoch, Japonii, Łotwy, Litwy, Maroka, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Omanu, Pakistanu, Polski, Singapuru, Korei Południowej, USA, Tajwanu, Tajlandii, Turcji, Wielkiej Brytanii. Aż 300 firm uczestniczyło w targach po raz pierwszy. Zaprezentowano ponad 3 500 marek z 48 krajów świata. Podczas targów stworzono 13 pawilonów narodowych, a uczestnicy mogli wziąć udział w ponad 20 unikalnych wydarzeniach, a także warsztatach i szkoleniach na poszczególnych stoiskach.