Cosmoprof Asia

15/05/2015

 

Targi Cosmoprof Asia przez wielu producentów postrzegane są jako brama prowadząca do największego potencjału ludnościo­wego na świecie – regionu Azji i Pacyfiku. To znakomita platforma do nawiązania kontaktów B2B pomiędzy kupcami ze Wschodu i Zachodu oraz okazja do zapoznania się z nowościami kosme-tycznymi z całego świata. Ubiegłoroczna, dziewiętnasta edycjatargów, odbyła się w dniach 12-14 listopada w nowoczesnym cen­trum wystawienniczym Hong Kong Convention and ExhibitionCentre, położonym w sąsiedztwie portu Victorii.

Na łącznej powierzchni 81 500 m2 (o 7% więcej niż w 2013 roku) swoje produkty i usługi zaprezentowało ponad 2 360 wystawców(wzrost o 9% w stosunku do 2013 roku) z 42 państw. Targi odwiedziło około 60 000 zwiedzających z 124 krajów świata, przede wszystkim z Chin, Tajwanu, Tajlandii, Korei, Japonii, USA, Belgii, Danii, Węgier, Szwecji, Indonezji, Birmy, Turcji oraz z regionu Afryki Południo­wej. Zorganizowano ponad 22 pawilony narodowe oraz grupowe. Do największych należały pawilony koreański (2 770 m2) oraz włoski(2 320 m2). Pod wspólnym logo Creatively made in Poland pod patronatem Cosmetic Reportera wystąpiło 12 polskich firm: Ava, Bell, Chantal, CM Michel, Elfa Pharm, Eveline, Farmona, Firma Gorgol, Marba, Mincer, Mollon, Wyspy Piękna.

Pozostali polscy wystawcy to: Alba Thyment, Bandi Cosmetics, Bielenda, Biogened, Clarena, Delia, Dr Irena Eris, Floslek, I.M.P.A., New Anna, Verona.

Wystawcy mogli wziąć udział w 8. edycji międzynarodowego programu kupieckiego, w ramach którego zorganizowano ponad 110 spotkań B2B z udziałem ponad 100 firm oraz wyselekcjo-nowanych kupców z Chin, Indii, Japonii, Rosji, Turcji i Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

Podczas ubiegłorocznej edycji swój debiut miała nowa strefa – “Spot On Beauty”. Obejmująca powierzchnię 3 700 m2 jest nowym miejscem, w którym można zaprezentować innowacyjne produkty z dziedziny kosmetyki, pielęgnacji skóry, paznokci, włosów oraz higieny osobistej. Z tej możliwości skorzystało aż 146 marek z 17 krajów i regionów. W ramach tej strefy wystawcy mogli skorzystać z „sampling wall”, zwanego też „Boutique”, gdzie zwiedzający mogli zakupić 7 próbek produktów pochodzących od sponsorów targów za opłatą 100 HKD. Pieniądze zebrane w ten sposób zostały przekazane na rzecz Fundacji na rzecz Walki z Rakiem Piersi.

2

Kolejną nową sekcją Cosmoprof Asia była “Prestige Avenue” – otwarta przestrzeń, na której zostały zaprezentowane kosmetyki oraz przybory toaletowe z najwyższej półki, trafiające do wyselek­cjonowanej dystrybucji. Ta strefa gościła 10 największych firm znanych z najwyższej jakości produktów i usługi na rynku dóbr luksusowych.

Jak co roku organizatorzy targów Cosmoprof Asia wyszli naprzeciw oczekiwaniom wystawców z sektora paznokciowego. Strefa Nail and Accessories ulokowana w Grand Hall i Foyer zgromadziła 124 firmy oferujące pełne spectrum kosmetyków oraz akcesoriów dekoracyjnych do paznokci.

Międzynarodowe Dni Paznokci punkt targów Cosmoprof Asia, który został wprowadzony już podczas edycji 2013 i cieszy się od tamtej pory bardzo dużym zainteresowaniem. Jest to specjalna strefa dedykowana w całości paznokciom i akcesoriom ulokowana w Grand Hall. W pawilonie zaprezentowały się wszystkie marki związane pielęgnacją paznokci, jak również ze sztuką ich zdobienia – od technik dekoracyjnych do trendów w produktach. Podczas trwających zorganizowanych w Grand Hall i trwających trzy dni Międzynarodowych Dni Paznokci zwiedzający mogli obejrzeć Zawody Związku Profesjonalnych Manicurzystów Hong Kongu oraz przyjrzeć się sesjom „Look and Learn”.

Uczestnicy targów mogli wziąć udział w szeregu konkursów, jak np. Hong Kong Professional Nailist Union Competition 2014, oraz wielu seminariach i konferencjach. Podczas ubiegłorocznej edycji targów zdecydowanie rozszerzono zakres programów edukacyjnych, czego efektem było np. 13 prezentacji o różnorodnym zakresie tematycznym – od spa & wellness, poprzez paznok­cie, trendy, nowości rynkowe a także innowacje i nowe formuły, w których wzięło udział ponad 770 uczestników.

Najważniejszym punktem programu była VII Konferencja Cosmoprof Asia, która zgromadziła 16 najważniejszych liderów w dziedzinie spa. Zebrani dyskutowali m.in. na temat wpływu so­cial media na rynek kosmetyczny, wskazówek na temat wejścia na rynek chiński oraz rynku detalicznego dla produktów spa.

Z rozmów przeprowadzonych jeszcze podczas targów wynika, że swój udział w tej imprezie polskie firmy oceniają jako udany. Potwierdza to tezę, że region Azja Pacyfik dla polskich eksporterów może stanowić atrakcyjny kierunek eksportu.

Edycja w roku 2015 odbędzie się w dniach 11-13 listopada.