Polacy najczęściej na świecie blokują reklamy online
18/10/2016
Wyniki globalnego projektu „Connected Life 2016” wskazują, że 51% Polaków korzysta z ad-blockerów, czyli programów, które mają ograniczać liczbę reklam wyświetlanych na stronach odwiedzanych przez użytkownika. Jesteśmy pod tym względem pierwsi na świecie, średnia europejska wynosi 30%. Zauważalna jest wyraźna tendencja: w krajach rozwiniętych liczba osób blokujących reklamy jest wyższa.
Zdecydowane i agresywne kampanie internetowe zwiększają liczbę osób, które chcą zablokować reklamy online. U nadawcy pojawia się próba obejścia blokady, na co internauta odpowiada kolejnym blokowaniem. A więc mamy już do czynienia z wojną i czy jest szansa na rozejm?
Zdaniem twórców analizy w obliczu tych wyników ważnym wyzwaniem dla twórców kampanii staje się umiejętne korzystanie z marketingu zintegrowanego, stawiającego w centrum uwagi konsumenta i jego potrzeby. Real-time marketing i content marketing nie mogą być już tylko ciekawostkami dla nielicznych. Powinny stać się zaplanowaną i konsekwentną strategią budowania relacji z konsumentami. Do przemyślenia dla zespołów odpowiedzialnych za reklamę w internecie i nie tylko…