Polskie stoisko narodowe na targach kosmetycznych Cosmoprof w Bolonii
23/03/2018
Podczas trwających 4 dni targów Cosmoprof/Cosmopack w Bolonii Polska Agencja Inwestycji i Handlu promowała polską branżę kosmetyczną na specjalnie przygotowanym stoisku informacyjno-promocyjnym. Targi były wydarzeniem inaugurującym branżowy program promocji sektora kosmetycznego. Targi Cosmoprof w Bolonii to największa tego typu impreza w branży kosmetycznej na świecie. W tym roku padł rekord ponad 250 000 zwiedzających oraz 2 822 wystawców z 70 krajów świata. Polskę reprezentowały łącznie 164 firmy – od kosmetyki pielęgnacyjnej, poprzez produkty do włosów i paznokci, kosmetykę kolorową, aż po akcesoria, opakowania oraz maszyny produkcyjne.
Branża kosmetyczna to jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi polskiej gospodarki o tradycjach sięgających już połowy XIX wieku. Aktualnie na polskim rynku działa około 400 małych, średnich oraz dużych przedsiębiorstw, eksportujących swoje produkty do ponad 160 krajów świata. Całkowita wartość tego rynku to 16 mld zł. Polska jest szóstym producentem kosmetyków w Europie i rośnie najszybciej wśród liderów tego sektora.
W ramach stoiska narodowego zorganizowanego przez PAIiH, wydzielone zostało miejsce do spotkań B2B dla przedstawicieli polskich firm oraz potencjalnych kontrahentów. Przez cały czas trwania targów do dyspozycji zwiedzających był ekspert, który informował na temat potencjału polskiej branży kosmetycznej oraz polskiej gospodarki. Wystawcy z Polski mogli skorzystać z darmowej promocji, m.in. dystrybucji materiałów informacyjnych czy wyświetlania filmów promocyjnych. Dodatkowo obsługa stoiska narodowego udzielała zwiedzającym informacji o stoiskach polskich firm, będących wystawcami na danych targach oraz wręczała folder informacyjny na temat polskiej branży kosmetycznej.
Podczas trzeciego dnia targów, 17 marca o godz. 12.00 na polskim stoisku promocyjnym odbyła się konferencja prasowa, którą poprowadził ekspert branżowy – Adriana Jakubowska, redaktor prowadząca magazynu “Cosmetic Reporter”. Na spotkanie przybyli organizatorzy targów, m.in. Rossano Bozzi, dyrektor targów Cosmopack, dziennikarze międzynarodowi, goście zagraniczni oraz przedstawiciele polskich przedsiębiorstw. Po spotkaniu goście mogli zadawać pytania na temat polskiej branży kosmetycznej oraz wziąć udział w obchodzie po polskiej sekcji narodowej.
Polskie stoisko narodowe na targach w Bolonii zostało zorganizowane przez PAIH w ramach realizacji programu promocji branży kosmetycznej w ramach poddziałania 3.3.2: Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Celem programu jest promocja polskiej gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe, wpisujące się w obszary Krajowych Inteligentnych Specjalizacji (KIS). Działania realizowane w ramach niniejszego zadania skierowane są na promocję branży kosmetycznej, jako całości sektora.
W ramach realizacji programu do końca 2019 roku zorganizowane zostaną stoiska informacyjnopromocyjne podczas 6 wydarzeń targowo-konferencyjnych w Bolonii, Dubaju oraz Hong Kongu. Więcej informacji na temat programu dostępnych jest na stronie serwisu branżowego: https://cosmetics.trade.gov.pl/pl/