Jubileuszowa, 50. edycja targów Cosmoprof/Cosmopack odbyła się w dniach 16-20 marca 2017 roku. To, z pewnością największe i najważniejsze wydarzenie targowe branży kosmetycznej, przyciągnęło uwagę rekordowej liczby ponad 250 000 gości ze 150 krajów. Swoje produkty i usługi zaprezentowało 2 677 wystawców z 69 krajów. W tym roku utworzono 29 pawilonów narodowych, w których swoją najnowszą ofertę produktową zaprezentowały firmy z Argentyny, Australii, Belgii, Brazylii, Bułgarii, Chile, Chin, Francji, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Indonezji, Izraela, Kalifornii, Korei Południowej, Łotwy, Maroka, Niemiec, Pakistanu, Peru, Polski, Tajwanu, Turcji, USA, Węgier Wielkiej Brytanii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich.
Sekcję polską, organizowaną na targach w Bolonii już po raz 11. przez Polcharm reprezentowała w tym roku (na powierzchni 1900 m2) rekordowa liczba 88 wystawców, wśród których byli: Ados, Aero-Bw, Affect, Allverne, Arkana, Bell, Belle Jardin, Bell Private Label, Bielenda, BluxCosmetics, Body Boom, Brodr Jorgensen/ Jelp, Carlo Bossi, Chantal, Clochee, Coloris, Combinath, Content Trade Managment, Cursor, Danpol, Dekorglass, Delia, Dermaglin, Diadem, Dołowy P.T., Dr Irena Eris, Econtour Brush Factory, Efectima, Eko-Higiena, Elfa, Equalan, Eveline, Farmona, Firma Matt, Firma Gorgol, Floslek, Hean, I.M.P.A., Invex Remedies, JFenzi Perfume, Joanna, Kaj, Krystyna Janda, La Rive, Lazell, Loton, Marba, Marion, MCR Corporation, Miacalnea, Michel, Miraculum, Mollon, MPS International, Nacomi, NeoNail, New Anna Cosmetics, NEWECO, Oceanic, Orphica, Paese, Paper & Nonwoven, Pharma C Food, Pharmena, Phenicoptere/ Glov, Polipack, Politech, Prosalon, Pol-skór/ Herla, Quiz, Resibo, Tenex/ Dermofuture, The Secret Soap, Serpol, Stara Mydlarnia, Sylveco, Torf Corporation, V.Laboratories, Venita, Verona, Wega, WIP Cosmetics, Wojtex, Yasumi, Zigler Polska. Polska sekcja była jedną z największych sekcji narodowych i niewątpliwie jedną z najbardziej widocznych. Stało się to dzięki temu, iż po raz pierwszy Polcharm uzyskał zgodę Ministerstwa Rozwoju na wykorzystanie znaku Marki Polskiej Gospodarki i oznakował jednakowo również firm, które nie korzystały z dotacji z programu Go to Brand (a była ich ponad połowa).
Rolę i znaczenie Cosmoprof Worldwide Bologna dla branży kosmetycznej potwierdzają coroczne rezultaty, zwłaszcza we wprowadzonym dwa lata temu International Buyer Program, które jest narzędziem umożliwiającym producentom nawiązanie kontaktów biznesowych z potencjalnymi kupcami lub dystrybutorami na całym świecie. W tym roku dzięki niemu przeprowadzono 9 000 spotkań match-makingowych.
Podczas tegorocznej ceremonii otwarcia organizatorzy zapowiedzieli nowe wyzwania, które stoją przed siecią targów Cosmoprof. – Dzięki współpracy oraz partnerstwu m.in. z Ministerstwem Gospodarki i Rozwoju, a także Włoską Izbą Handlową, Cosmoprof Worldwide wychodzi na rynki wschodzące na wszystkich kontynentach, potwierdzając swoje strategiczne partnerstwo na rzecz firm w sektorze, który niesie ze sobą wiele nowych możliwości biznesowych – powiedział Franco Boni, Prezes grupy Bologna Fiere. – Internacjonalizacja sieci Cosmoprof została w 2017 roku umocniona dzięki współpracy z targami Iran Beauty & Clean, najważniejszymi targami kosmetycznymi w regionie Zatoki Perskiej oraz Bliskiego Wschodu. Cosmoprof Bologna Fiere będzie wyłącznym agentem międzynarodowym 24. edycji tej niezwykle ważnej imprezy targowej. We wrześniu BolognaFiere Cosmoprof rozpocznie współpracę z Feira Belleza y Salud w Bogocie w Kolumbii, jednocześnie otwierając nowe interesujące perspektywy w Ameryce Łacińskiej. Obecnie pracujemy również nad projektem, który w 2019 roku obejmie rynek Indii – dodał.
Dane za 2016 rok ujawniają, że całkowity obrót branży na świecie wyniósł 10,5 mld Euro (+5%). Ten pozytywny trend zauważony przez ekonomistów na całym świecie potwierdził ogólną atmosferę optymizmu wokół tej branży – powiedział Fabio Rossello, Prezes Cosmetica Italia – Personal Care Association.
Wśród najbardziej popularnych nowych rozwiązań podczas 50. edycji targów Cosmprof był z pewnością sektor Cosmoprime, specjalna przestrzeń obejmująca 151 wystawców, z których 81% pochodziło spoza Włoch i którzy koncentrowali się na detalicznych kanałach w konkretnych segmentach rynku, od produktów mass-marketowych typu high-end, aż po produkty prestiżowe i niszową perfumerię. Najnowsze trendy zostały zaprezentowane w Extraordinary Gallery; nowe rokujące segmenty, jak np. multi-ethnic beauty zostały zaprezentowane w strefie Tones of Beauty; okrągłe stoły CosmoTalks zaprezentowały wgląd w świat rynku detalicznego oraz przyszłość przemysłu kosmetycznego. The Perfume Factory była natomiast prawdziwą podróżą po całym procesie produkcji zapachu.
Targi Cosmprof świętowały swoją 50. rocznicę goszcząc wystawę „50 ANNI BELLI”, zorganizowaną we współpracy z Milano Fashion Library oraz pod nadzorem Carlo Montanaro. Zdjęcia z prestiżowych włoskich i zagranicznych czasopism pokazały zmiany w świecie kosmetyki, makijażu i fryzjerstwa lat 60. XX. wieku aż do dziś.
Zapraszamy jeż teraz na kolejną edycję tragów, która zapewne znowu czymś nas wszystkich mile zaskoczy.