Register Form

Please fill up the form below:

InterCHARM 2013

Relacja potargowa

Dwudziesta edycja targów zorganizowana pod dachem Międzynarodowego Centrum Wystawienniczego Krokus Expo, przyciągnęła uwagę 67 400 zwiedzających, głównie producentów, dystrybutorów, właścicieli salonów urody oraz ekspertów z branży kosmetycznej, co oznacza 9-procentowy wzrost w stosunku do ubiegłego roku.

Na powierzchni 22 000 m2 swoją ofertę produktową zaprezentowało 1020 wystawców (o 10% więcej w porównaniu do 2012 roku) z 32 krajów. Podczas edycji 2013 przygotowano 30 wydarzeń biznesowych i edukacyjnych oraz prezentacji adresowanych do wszystkich specjalistów z branży kosmetycznej, a także dziesiątki szkoleń dla profesjonalistów na poszczególnych stoiskach.

Jubileuszowa edycja to krok milowy w historii targów interCHARM. W 1994 roku interCHARM był pierwszym wydarzeniem w Rosji oraz WNP, które miało na celu zjednoczenie w jednym miejscu wszystkich producentów, dystrybutorów, wyspecjalizowanych sklepów, salonów i klinik działających na rynku kosmetycznym. Godnym odnotowania polskim akcentem 20. edycji targów było wręczenie podczas uroczystego bankietu firmie Chantal, jako jedynej firmie zagranicznej, jubileuszowej nagrody za dwudziestoletnią nieprzerwaną współpracę.

Dziś, po dwóch dekadach, interCHARM z sukcesem jednoczy przedstawicieli przemysłu kosmetycznego i prezentuje przekraczające granice, najnowsze zagraniczne technologie, produkty i usługi, najnowsze rozwiązania oraz stwarza przyjazne warunki do nawiązania produktywnej współpracy i ekspansji na nowe rynki.

Każdej jesieni na 4 dni interCHARM staje się platformą spotkań dla wszystkich przedstawicieli przemysłu kosmetycznego. Podczas tegorocznej edycji targi odwiedziło 67 400 profesjonalistów z takich dziedzin jak kosmetologia, dermatologia, pielęgnacja paznokci, fryzjerstwo, ale także menadżerowie salonów urody, wizażyści, przedstawiciele dostawców i dystrybutorów, punktów detalicznych jak również sieci farmaceutycznych.

Rosjanie to jedni z najbardziej aktywnych konsumentów na rynku kosmetyczno-perfumeryjnym: 90% z nich twierdzi, że kupuje kosmetyki regularnie i ta liczba wciąż rośnie. Rosyjski rynek kosmetyczny osiągnął wartość $13,9 mld i w ciągu najbliższych 5 lat jego wzrost planowany jest na poziomie 4% rocznie. Według badań Euromonitor International Rosja pozostaje jednym z najistotniejszych kierunków inwestycji dla przemysłu kosmetycznego.

Wyłącznym agentem targów interCHARM na terenie naszego kraju jest POLCHARM, który już po raz 16 zorganizował wystąpienie polskich wystawców w ramach polskiej sekcji narodowej pod wspólnym logo „Creatively made in Poland” oraz patronatem medialnym naszego pisma.

W 2013 roku sekcja polska liczyła 41 wystawców, którzy zaprezentowali się w czterech pawilonach tematycznych na łącznej powierzchni 772 m2: Ados, Anna, Aroma Trend, Beliso, Bell, Belle Jardin, Bielenda, Blux Cosmetics, Chantal, Chantarelle, Clarena, CM Michel, Danpol, Dax Cosmetics, Dermaepil, Dr Irena Eris, Euphora, Eveline, Farmona, Heinz Glas Działdowo, Heinz Plastics Polska, Hiacynt, Huta Czechy, Inspire, Interton, Joanna, Lemax Brushes, Mincer Pharma, Mollon, Nepentes, Oceanic, Pharma C Food, Phenome, Pierre Rene, Prosalon, PT Dołowy, Quiz, Serpol, Torf, Verona, V. Laboratories.

Wśród wystawców znalazły się firmy korzystające z dotacji przyznanej w ramach programów: 6.5.2, programów regionalnych i Paszportu do exportu, jak również firmy nie korzystające z żadnej formy pomocy. Wszystkie stoiska zostały przez wystawców dodatkowo oznakowane odpowiednimi logotypami programów dotacyjnych zgodnie z ich wymogami. Podobnie jak w 2012 roku polscy wystawcy wzięli udział w spotkaniach z potencjalnymi odbiorcami z Federacji Rosyjskiej (match-making) zorganizowanych bezpłatnie przez Wydział Promocji Handlu i Inwestycji na terenie Ambasady Rzeczypospolitej Polskiej w Moskwie. Zaproszeni goście wysłuchali także wystąpienia pana Radcy-Ministra Marka Ociepki oraz eksperta rosyjskiego na temat nowych możliwości inwestycyjnych w regionach Rosji.

Po prelekcji naszej redakcji udzieliła krótkiego wywiadu pani Anna Madej, II sekretarz Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Moskwie. Zapytana o szanse polskich producentów na rynku rosyjskim odpowiedziała, że Polska była tam od zawsze postrzegana pozytywnie, a polskie produkty cieszą się do dziś dużym zaufaniem oraz są uznawane za idealne połączenie wysokiej jakości z przystępną ceną. Zwróciła jednak uwagę, że Rosja to dość trudny rynek dla nowych producentów. – Rynek rosyjski charakteryzuje się tym, że ciężko jest tutaj wypromować produkty z górnej półki. Rosjanie są przyzwyczajeni do niższej i średniej kategorii cenowej. Polacy natomiast produkują bardzo dobre produkty profesjonalne i te z wyższej półki, a tutaj trzeba sobie zadać wiele trudu by te kosmetyki sprzedać. Ponadto trzeba pamiętać, że na rosyjskim rynku obowiązują tylko i wyłącznie certyfikaty z unii celnej (Rosja, Kazachstan, Białoruś). Można je uzyskać za pośrednictwem brokera na firmę lub na dystrybutora. Wymagane jest  przygotowanie wszystkich materiałów w języku rosyjskim, ponieważ język angielski nie jest jeszcze w Rosji językiem powszechnie stosowanym, nawet na poziomie biznesu.

Targi interCHARM w Moskwie to najważniejsza impreza branży kosmetycznej stwarzająca realne szanse ekspansji na rynki wschodnie. Niemal wszyscy polscy eksporterzy kosmetyków do Rosji zaczynali przygodę z tym rynkiem właśnie od tej imprezy targowej, a zdecydowana większość z nich pozostaje jej wierna do dzisiaj.