Relacja potargowa
Podczas tegorocznej edycji targów interCharm Ukraina zaprezentowano główne trendy, najnowsze produkty oraz technologie na ukraińskim oraz globalnym rynku kosmetycznym. Na całkowitej powierzchni 20 527 m2 zaprezentowało się ponad 550 firm 20 krajów, m.in. z Chin, Grecji, Holandii, Izraela, Niemiec, Korei Południowej, Łotwy, Litwy, Libanu, Malezji, Monako, Pakistanu, Polski, Rosji, Serbii, USA, Turcji, Włoch i wielu innych krajów. Szacuje się, że targi odwiedziło ponad 52 000 zwiedzających.
Największym pawilonem narodowym była sekcja polska zorganizowana pod patronatem „Cosmetic Reportera” w trzech pawilonach tematycznych na łącznej powierzchni 284 m2. Swoją bogatą ofertę produktową pod wspólnym logo „Creatively made in Poland” zaprezentowało 19 polskich producentów: Ados, ANNA PPH, AVA, Bandi, Inspire, Chantal, Euphora, Dr I. Eris, Eveline, Farmona, Loton, Mincer MCR, Oceanic, Pharma C Food, Prosalon, SUZI, Torf Corporation, Verona, Ziaja.
W ramach wspomagania efektywności i prestiżu uczestnictwa w targach oraz w celu lepszego zakotwiczenia przekazu logotypu „Creatively made in Poland” w percepcji odwiedzających, zastosowano szereg działań wspierających. Do odwiedzenia polskiej sekcji zaproszono przedstawicieli Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Kijowie. Wystawców odwiedził osobiście pan Radca-Minister Andrzej Grabowski, dzieląc się podczas indywidualnych rozmów na stoiskach cennymi uwagami dotyczącymi rynku ukraińskiego. Na zakończenie spotkania zainteresowani wystawcy otrzymali książkowe wydanie: „Ukraina. Przewodnik po rynku 2013”.
W trakcie 3 dni trwania imprezy rozdano 3000 egzemplarzy „Cosmetic Reportera” z raportem Nielsana o rynku polskim oraz katalogiem polskich wystawców. Na mocy umowy barterowej Cosmetic Reportera z organizatorem targów, 180 egzemplarzy Cosmetic Reportera zostało umieszczonych w pakietach akredytacyjnych B2B, które otrzymali wszyscy kupcy i dystrybutorzy uczestniczący w specjalnym programie kupieckim zorganizowanym przez ukraińskiego organizatora targów.
Tradycyjnie rozdawano zwiedzającym wytrzymałe i eleganckie papierowe torby z logo „creatively made in Poland” w ilości 2500 egzemplarzy, zawierające egzemplarze Cosmetic Reportera oraz materiały promocyjne polskich wystawców. Torby wykorzystywane były przez zwiedzających targi do przenoszenia zbieranych podczas targów materiałów reklamowych. Zwiedzający przemieszczając się z tą torbą na ramieniu pomiędzy pawilonami targowymi aktywnie reklamowali wystąpienie polskich firm.
Według naszych obserwacji i opinii polskich producentów biorących udział w tych targach nie po raz pierwszy, z roku na rok poprawia się jakość i ilość przeprowadzanych na stoiskach rozmów biznesowych. Niewątpliwie do takiego stanu rzeczy przyczynia się organizowany od 2 lat przez ukraińskiego organizatora targów specjalny program kupiecki i bezpłatny matchmaking.
Targi to nie tylko możliwość zaprezentowania swojej oferty potencjalnym kontrahentom. To również okazja dla producentów do znalezienia odpowiedzi na wiele nurtujących ich kwestii, takich jak promocja, funkcjonowanie sieci dystrybucji, pozyskiwanie nowych klientów i nawiązanie nowych relacji z importerami i kupcami detalicznymi i hurtowymi. Podczas targów firmy krajowe i zagraniczne zaprezentowały swoje produkty i usługi w trzech sekcjach: Salon Business, Retail Business oraz Creating Product and Sales Technologies.
Salon Business to sekcja dedykowana kosmetyce profesjonalnej i wyposażeniu do salonów kosmetyki oraz medycyny estetycznej, a także do solariów i salonów spa. To miejsce spotkań dla osób zainteresowanych technologiami i wyposażeniem wellness, akcesoriami i produktami do pielęgnacji paznokci, wyposażeniem i kosmetykami do salonów fryzjerskich, a także kosmetyką kolorową profesjonalną oraz mass-marketową, tatuażami i przedłużaniem włosów.
Retail Business to sekcja, która grupuje w pawilonach Household Lab, Pharma Beauty i Baby Care producentów kosmetyków, perfum, chemii gospodarczej i kosmeceutyków, produktów do higieny osobistej oraz produktów dla dzieci i kobiet w ciąży.
Creating Product and Sales Technologies – to sekcja typowo biznesowa. Podczas pokazów InterCHARMtrade zaprezentowano kompleksowe rozwiązania dla sklepów, butików, aptek itp. InterCHARMpack to spotkania producentów i kupców z sektora surowców i opakowań.
Dział Private Label to okazja do spotkania producentów marek prywatnych.
Podczas targów zwiedzający mogli także odwiedzić specjalną strefę franchisingową oraz Trend Zone, gdzie można było zapoznać się z najnowszymi światowymi trendami w pielęgnacji skóry, paznokci i włosów, a także makijażu.
Goście mogli także przyjrzeć się pokazom i konkursom, w trakcie których najlepsi styliści i kosmetyczki, a także mistrzowie sztuki zdobienia paznokci i fryzjerzy mogli zaprezentować swoje umiejętności. Ponad dwadzieścia kursów i seminariów zorganizowanych podczas tegorocznej edycji dotyczyło medycyny estetycznej, zarządzania gabinetami kosmetycznymi, technologiami iniekcji, technikami masażu, przemysłem paznokciowym oraz makijażem i wizażem. Programy przyciągały zarówno producentów i sprzedawców detalicznych, jak również przedstawicieli sieci drogerii.
Tegoroczna edycja targów eksplodowała feerią barw i kolorów podczas pokazu open stage Kiyiv Cup 2013 – ukraińskich mistrzostw we fryzjerstwie, zdobieniu paznokci i makijażu. Wybieg podczas pokazu interCharm Hair Show 2013 był natomiast niezwykłym i kolorowym pokazem umiejętności czołowych stylistów m.in. z Ukrainy, Danii, USA i Włoch.